Cuvântul lui Dumnezeu din Duminica tuturor sfinţilor
Sfinţii Celui Preaînalt se aşează cu sărbătoarea lor pe pământ, căci ei au ştiut ce înseamnă pe pământ viaţa, şi au câştigat viaţa pentru veci de veci, căci Eu, Domnul, am spus: «Cel ce voieşte să-şi câştige viaţa sa, acela o va pierde, iar cel ce-şi pierde viaţa sa, acela va câştiga viaţa». Amin.
M-am grăbit spre porţi, M-am zorit din timp, căci sfinţii toţi sunt plini de dor, poporul Meu. Cu mare dor aşteaptă sfinţii cuvântul Meu pe pământ. Cu nestăvilită ardoare aşteaptă toate oştile cereşti să aştern pe pământ masa cuvântului Meu, căci cuvântul Meu este praznicul celor din cer, este masa păcii, adunarea tuturor sfinţilor, iar venirea Mea la tine nu este altfel decât cu sfinţii Celui Preaînalt, poporul Meu, sfinţii care au trăit pe pământ iubind în Mine şi nu în ei, căci Dumnezeu este iubire, şi numai El trebuie iubit. Omul însă M-a văduvit de această cinste, fiindcă el se vrea iubit, şi aşa s-a învăţat omul să se aşeze în locul Meu şi să nu mai fie Dumnezeu iubit, să nu mai fie iubire de la om spre Dumnezeu.
Omul se opreşte pentru sine, şi fiecare se dă unul altuia ca să câştige iubire, iar cine face aşa nu-L poate iubi pe Dumnezeu. Sfinţii cerului însă au cunoscut ce este deşertăciunea vieţii şi n-au iubit nimic şi pe nimeni pe pământ decât pe Dumnezeu şi pe omul care este în Dumnezeu ca în cer şi nu ca pe pământ, iar cine stă pe pământ şi nu în cer şi nu în Dumnezeu cu viaţa sa, acela nu a cunoscut ce este viaţa şi nu ştie să câştige viaţă, ci numai deşertăciune.
Sfinţii Celui Preaînalt s-au aşezat în cete-cete şi s-au pornit cu Mine spre tine pentru sărbătoarea lor, pentru duminica tuturor sfinţilor, poporul Meu. O, deschide-ţi inima, deschide ochii duhului şi vezi că vin cu Mine cetele de sfinţi la tine şi se aşează la masa cuvântului Meu pentru sărbătoarea lor. Cu mare slavă înconjoară ei pe trâmbiţa Mea Verginica, fiindcă ea este azi sărbătorită pentru venirea ei pe lume în ziua de serbare a duminicii tuturor sfinţilor, zi aşezată de sfinţi şi de părinţi, zi de sobor ceresc pentru unirea sfinţilor toţi într-o zi de slavă a lor în cer şi pe pământ.
O, Israele de azi, mare trebuie să fie cel ce crede în sfinţii Celui Preaînalt, iar când crede, această credinţă îi schimbă faţa şi trăirea şi fapta şi veghea şi aşteptarea, şi se face iubire fără de margini unul ca acela, şi se face ca Dumnezeu, căci mai mare dragoste ca aceea, să-şi pună cineva viaţa pentru prietenii săi, nu este, poporul Meu, şi aceasta înseamnă Dumnezeu, iar omul nu poate face aceasta, dar poate iubi şi poate ierta dacă voieşte viaţa, iar dacă nu voieşte viaţa, el caută să-şi câştige viaţa sa, dreptatea sa, pacea sa, odihna sa, pierzând viaţa, căci cine-şi câştigă viaţa sa, acela pierde viaţa, pierde pe Dumnezeu, pierde taina iubirii, taina vieţii. Cine se poartă pe pământ ca un stăpân, acela mai întâi îşi pierde mintea cea din Dumnezeu pentru mintea sa, şi apoi prin îngâmfare vede numai prin sine, şi tot aşa se şi zbate pentru ca să-şi câştige viaţa sa. Cel înţelept însă, cel blând şi smerit cu inima, îşi cântăreşte în Dumnezeu mintea şi inima şi vorba şi fapta şi iubirea acestora, şi cu ele câştigă viaţa, şi apoi o dă prietenilor săi curată şi sfântă şi dulce şi cerească pe pământ, căci acela se face împărăţie a sfinţilor pe pământ, şi tot ce este în cer îşi face locaş în el, în cel ce are viaţă.
O, poporul Meu, îi bucur pe sfinţi prin grăirea Mea cu tine, căci ei şi-au câştigat ca plată a iubirii lor, pe Dumnezeu, de viaţă veşnică a lor. Duhul lor se bucură nespus când Mă aud şi Mă văd grăind cu tine despre taina vieţii sfinţilor, căci lor le este dor de viaţă în oameni, ca să-i poată oamenii dori pe sfinţi, şi ei să vină să vieţuiască pe pământ cu oamenii, şi să aibă chemare să vină, căci fără chemare ei nu pot veni şi nu pot lucra şi nu pot vieţui între oameni cu durerea lor, care aşteaptă în ei să fie lucrătoare pe pământ între oameni, şi cei credincioşi Domnului să iubească darurile sfinţilor Lui.
O, ce dulce a fost viaţa trâmbiţei Mele Verginica în vremea ei de pe pământ! O viaţă plină de Dumnezeu în om n-a fost niciodată iubită şi preţuită şi văzută bine de cei de pe pământ care sunt numai trup, căci viaţa Mea din om, este duh umilit, inimă înfrântă şi smerită. Aşa stau Eu în om când el trăieşte întru Mine, şi acela este cu Dumnezeu pe pământ. Când Mi-am strâns pe lângă Mine ucenici ca să-i fac pe ei plăcuţi Tatălui Meu, le-am spus lor: «Vai vouă dacă lumea vă va vorbi pe voi de bine, că aşa făceau proorocilor mincinoşi ucenicii lor, şi adevăr adevărat grăiesc, că şi-au luat plata».
O, poporul Meu, îţi amintesc rugăciunea Mea către Tatăl pentru fraţii Mei, pentru ucenicii Mei, căci îi spuneam Tatălui: «Tată, precum Noi una suntem, să fie şi ei una întru Noi, ca bucuria Noastră să fie deplină în ei». O, cum să fac să fie trăită cu putere această taină pe pământ între ucenicii Mei, între cei ce au fost chemaţi ca să fie aleşi şi credincioşi apoi? Mă rog Tatălui mereu, mereu, iar în mijlocul tău voiesc să văd că poţi aceasta, poporul Meu, căci Eu pentru ucenici M-am rugat, iar cei ce-Mi sunt ucenici, pot aceasta. Amin.
Mi-e dor să am ucenici pe pământ, şi să fie ei mari prin ceea ce fac mare şi minunat în numele Meu peste mulţi. Nu este mai mare între oameni ca şi ucenicul care este al Meu şi care vorbeşte cuvântul lui Dumnezeu după înţelepciunea lui Dumnezeu, după planul lucrărilor lui Dumnezeu peste pământ. Nu este nimeni mai mare între oameni şi între ucenici cu viaţa din cer ca şi ucenicul care are în el descoperirea lui Dumnezeu peste oameni. Dar Eu plâng, poporul Meu, că omul e prea mare ca să poată să se aplece şi să primească pe cel ce este cuvântul lui Dumnezeu din partea Mea. Sufăr cu lacrimă fără de sfârşit de la om, şi nu pot să-l ridic pe om din ţărâna lui, şi plâng sfinţii cu Mine, plâng sfinţii fără de casă şi n-au casă în care să plângă, iar sărbătoarea lor este ca şi a Mea, lacrimă multă, durere şi suspin, dor şi jale, şi toate acestea cuprinse în iubirea cea de sus, iubirea sfinţilor.
Mă pregătesc pentru lacrima lui Verginica, fiindcă ea este între sfinţii cerului, şi tot cerul plânge în vremea aceasta de strâmtorare a lui Dumnezeu pe pământ, strâmtorare cum n-a mai fost, şi nici nu va mai fi, şi omul nu cunoaşte vremea Domnului, pentru că omul cunoaşte numai vremea sa, şi pentru ea trăieşte viaţa sa.
O, Verginico, lacrima ta se face sărbătoare a ta între sfinţii cei în sobor serbaţi de Mine şi de poporul Meu cel de pe pământ. O, trâmbiţă a lui Dumnezeu, dureros a fost suspinul tău pe pământ! Mereu ai plâns după viaţa Mea în creştin. Mereu ai suspinat de dorul Meu, de suspinul Meu de la om, că omul nu-Mi dă altceva, fiindcă el nu voieşte să afle taina iubirii cereşti ca să se bucure de ea şi el şi Eu în el. O, trâmbiţă plină de jalea Mea, te mângâie toţi sfinţii aşa cum te-au mângâiat când te-ai ivit pe lume pruncă, încununând între cei cereşti sărbătoarea duminicii tuturor sfinţilor, şi când Eu le-am spus lor că tu vei fi trâmbiţa Mea şi a lor înaintea venirii Mele, şi le-am spus că vei fi venirea Mea, scara Mea de venire între oameni ca să-Mi culeg un popor de ucenici. Dar ce durere mare am purtat în tot acest timp de cincizeci de ani de coborâre a Mea! Că n-a voit cel ce M-a auzit prin glas de trâmbiţă, n-a voit să se facă ucenic al venirii Mele, al vestirii cea mare acum, la sfârşit de timp, şi plânge timpul cel pierdut de om, şi plânge omul cel pierdut de timp, şi el nu ştie de ce plânge, nu ştie că plânge, căci omul nu se cunoaşte pe sine, fiindcă nu ştie de unde este viaţa lui şi unde-i plânge viaţa aşteptându-l.
O, ce sărbătoare dulce! O, dulce este durerea, Verginico, şi omul fuge de acest dulce şi mănâncă numai amar, căci omul care-şi caută bucurii nu poate să-L iubească pe Dumnezeu, pe Cel îndurerat în cer şi pe pământ şi în om. Cel ce plânge după bucurii, acela nu-L cunoaşte pe Dumnezeu şi nu-L poate mângâia pe El. Dar sfinţii Celui Preaînalt ştiu taina iubirii cereşti şi izvorul ei, căci ea este izvorul sfinţilor în cer şi pe pământ, şi e lucru mare să ştie omul taina celui sfânt, taina celui ce iubeşte pe Dumnezeu între cei de pe pământ. Amin, amin, amin.
– O, câtă lacrimă, Doamne, câtă iubire! Iubirea se face lacrimă, şi numai sfinţii iubesc taina aceasta, care nu poate locui cu omul cel plin de iubire pentru el, şi de la care Tu atât de dureros suspini, şi în sfinţi suspini, Doamne. O, cum puteam să fiu eu altfel pe pământ şi în cer decât suspinul Tău dacă eu am fost ucenicul Tău pe pământ, trâmbiţa Ta, purtând cel mai mare dintre darurile toate, darul cuvântului Tău? Te-am purtat cuvânt pe pământ, şi a rămas peste cei ce iubesc acest dar, şi eşti veşnic prin el peste cei născuţi pentru Tine şi nu pentru ei pe pământ. Voiesc să mă las cu mult cuvânt pentru sărbătoarea mea între sfinţi, şi îi voi întări şi eu pe cei din porţi, ca să mă las peste poporul Tău şi al meu cu harurile cele de sus pentru înţelepciunea iubirii cea de sus peste el.
Pe voi, porţi ale Domnului, vă cuprind în puteri cereşti, vă cuprind în iubirea cea de sus, ca să puteţi sta pentru trecerea sfinţilor cerului spre poporul Domnului, ca să-l învăţ pe el în această sărbătoare taina lui Dumnezeu cu omul, taina mântuirii, taina vieţii care nu piere, fiilor vestitori de Dumnezeu. O, cât aş vrea să vă înţeleagă poporul iubirea Domnului din voi! O, cât aş vrea să vă cunoască de lângă Domnul şi nu de lângă el poporul! E mare şi e din cer, şi e cu milă mare în ea iubirea voastră pentru poporul cel chemat, dar mai sunt două trepte care îl duc pe el la viaţă, căci cei chemaţi trebuie să fie şi aleşi la lucrul cel pentru Dumnezeu, şi apoi să facă ei minunile credinţei lor, spre plinirea celor din urmă Scripturi care aşteaptă să se aşeze pe pământ. Vă văd osteneala, văd cum apasă cele de sus peste voi, iar voi sunteţi zdrobiţi de tot ce îl doare pe Domnul, şi vă strânge grijă mare pentru lucrul Domnului peste popor şi peste toţi de pe pământ pierduţi de Dumnezeu, vânduţi slavei lumeşti, care nu este la Dumnezeu, ci este în lume, şi îl ţine pentru ea pe om, ca să nu vadă omul mântuirea lui şi pe Stăpânul mântuirii lui.
Vă las spre odihnă, ca să putem apoi sfârşi cuvântul sărbătorii sfinţilor, să vă dau poveţe pentru popor şi pentru om, căci sunt trâmbiţa Domnului, şi n-am purtat alt dar pe pământ.
Doreşte-mă, poporul meu, căci sunt la Domnul, şi prin mult suspin te cer de la Domnul ca să fii mereu şi ca să înveţi să fii. Cu tot atâta suspin te cer de la tine pentru multul lucru ce este acum de lucrat pentru Domnul Dumnezeul tău, căci dacă mai este timp încă, tu pentru Domnul ar trebui să poţi, căci Domnul trebuie să rostească în curând peste toate: «Toate sfârşitu-s-au!», iar tu să te laşi cu Domnul şi să fii începutul cel de la sfârşitul a toate şi să fii cel ce şterge lacrima Domnului şi a sfinţilor Lui. Amin.
– O, Verginico, le binecuvântăm sărbătoarea, le dăm dragostea sfinţilor, îi rugăm să facă petrecere cerească, iar Noi să privim la ei şi să le insuflăm slava cu care sfinţii stau cu ei, învăluindu-i în taina vieţii care nu piere, şi apoi iarăşi să Ne apropiem cu tot cuvântul sărbătorii.
Poporul Meu, nu uita de cerul cel nevăzut. Nu uita să crezi cu putere, ca să-ţi măsoare Domnul credinţa ta, căci fapta credinţei este prin vederea ei, şi este floarea vieţii care se desface la vedere împrăştiind mireasma ei şi slăvindu-i pe cei ce sunt ucenici ai slavei Domnului pentru care ei au trudit. Ferice celui ce nu doarme acum, căci cel ce doarme este cel ce nu aude cuvântul Meu şi nu trăieşte prin el. Iar cel ce nu doarme, pe acela îl găsesc întru întâmpinarea Mea, şi apoi el se face semănător din cer şi rod al Celui ce seamănă peste ucenici sămânţa Sa cea dătătoare de viaţă, din care răsare popor ascultător, blând şi smerit cu inima, copil al Tatălui ceresc, precum Eu sunt. Amin, amin, amin.
***
Hai, copii semănători, căci pe cel ce nu doarme la cuvântul Meu, Eu îl am ucenic care are în el descoperirea lui Dumnezeu peste oameni, aşa precum v-am spus Eu în ziua aceasta mare. Verginica are poveţe pentru poporul cel hrănit din cer, iar voi faceţi trecerea sfinţilor, ajutaţi-i să intre în cartea Mea cu voi, în venirea Mea la poporul Meu, fiilor copii. E sărbătoarea sfinţilor toţi, iar Verginica este poarta lor de intrare, este trâmbiţa Mea şi a celor din cer.
O, Verginico, dulce este durerea celor din cer, iar lacrima lor se face sărbătoare, ca să-i cheme la Mine pe oameni şi să le dea putere să se facă fii ai lui Dumnezeu, sfinţi ai cerului, aşa precum tu ai fost pe pământ, căci tot ca pe pământ vor fi cei ce vor căpăta ceea ce şi-au lucrat prin trăirea lor cea din trup, iar cine nu crede aceasta, acela nu ştie ce înseamnă viaţa pe pământ şi în cer.
O, trâmbiţă a Mea, dureros a fost suspinul tău pe pământ! Ai plâns mereu după viaţa Mea în creştin, şi l-ai învăţat şi din cer şi de pe pământ, şi cu cât îl învăţai şi îl doreai pentru Mine, cu atât el se depărta de cer. O, ce frumos l-ai învăţat tu pe creştin! I-ai lăsat carte de învăţat şi de urmat, dar el s-a învăţat uituc, Verginico, şi dacă nu l-ai mai învăţa şi acum, el ar uita mereu. Dar tu ai duhul blând şi smerit, ca şi pe pământ, şi te doare de cel ce nu ştie pe pământ ce este viaţa şi puterea ei. Hai, cu iubire şi cu Duhul Meu Cel Sfânt, pe Care L-am dat celor ce s-au făcut locaş al Domnului între oameni. Hai, că tu eşti trâmbiţa Mea şi a sfinţilor Mei, şi eşti plină de iubire, ca şi pe pământ, şi te apleci ca şi Mine ca să-i poţi ajuta pe cei ce s-au adus spre lucrarea cuvântului Meu, ca să se aşeze ei în toată învăţătura Mea şi să trăiască prin ea şi să se facă bucurie sfinţilor şi pildă oamenilor, Verginico. Şi acum, îţi binecuvintez intrarea ta la poporul tău. Amin, amin, amin.
– O, câtă lucrare peste poporul cel de azi, Doamne! O, cât cuvânt din cer peste el ca să iubească el viaţa, Doamne! Şi acum, iarăşi îl învăţăm şi îi dăm din cer, ca să aibă sfinţii parte cu el, căci cuvântul Tău din mijlocul lui, este masa sfinţilor care au aşteptat venirea Ta cu ei, lucrarea venirii Tale care iarăşi face lumea, prin unire cu cei de pe pământ, Doamne.
Doreşte-mă, poporul meu, căci sunt cu Domnul, şi cu mult suspin te cer Domnului şi îi cer pentru tine viaţă şi putere de viaţă. Cu tot atâta suspin te cer şi de la tine, că mult lucru este de lucrat pentru iarăşi facerea lumii. Dacă mai este încă timp, tu pentru Domnul trebuie să poţi, şi să te îndemni frate pe frate să poţi.
O, copii din porţi, trebuie mai mult lucru de la voi peste popor, chiar dacă lucrul ivirii cărţii cea de cincizeci de ani de cuvânt al Domnului vă ia tot mersul, tot timpul şi toată odihna. E mult şi e mereu de lucrat ca să aibă Domnul viaţă frumoasă în creştin şi ca să-l găsească Domnul aşa în toată clipa. îngăduinţa de pe o zi pe alta de a nu împlini poporul tot cuvântul Domnului, nu poate aduce învierea şi nu poate să aducă putere peste cei ce trebuie să poată pentru cer acum. O, nu e bună voia cea de pe pământ. E bună învierea, căci unde nu e înviere mereu în toţi la fel, e lacrimă pe pământ şi în cer, şi e greu de biruit pentru Scripturile care sunt acum de împlinit ca să Se aşeze Domnul să împărăţească peste toate, şi ca să fie apoi înviere.
Voiesc să mă las cu învăţătură peste toţi cei care iau de la voi cuvântul cel din cer, dar mai cu seamă aş îndemna poporul să se uite mai mult şi să nu uite de pe o zi pe alta cartea pe care am lăsat-o eu lui la ducerea mea la cer. Ar fi să vă amintiţi mereu unii altora din ea, şi să fiţi primitori dacă luaţi din ea unul pentru altul, căci viaţa plăcută Domnului trebuie s-o puneţi peste voi din cartea învăţăturii mele peste voi. Iată, toate cuvintele Domnului au rămas pentru judecata a tot omul, fiindcă omul nu le împlineşte, iar ele sunt pe pământ pentru ca să nu poată omul spune că nu a ştiut ce înseamnă viaţa lui pe pământ. Dar tu, popor al învăţăturii mereu a Domnului, tu ştii ce înseamnă viaţa ta? Sfinţii care sunt acum în cer, au înţeles cuvântul cel dătător de viaţă al Domnului, şi care a rămas în Scripturi şi în sfinţi, iar sfinţii au trăit după el pe pământ, căci omul sfânt nu trebuie să aibă voia sa pe pământ. Te-a strâns Domnul din loc în loc în chiticele ca să te înveţe viaţa şi ca să ţi-o probeze şi să ţi-o privească mereu înăuntru şi în afara ta, şi te-a învăţat de curând să nu iubeşti să stai ca în casă la tine în curţile binecuvântării Sale pentru cei iubitori şi ascultători de Dumnezeu. E păcat să stai în voile tale în curţile Domnului, poporul meu. Tu ai mereu de învăţat, căci cuvântul cel din cer se lasă mereu peste tine cu viaţa lui, căci este dătător de viaţă. Tu, fiule, nu eşti dator fratelui tău, ci eşti Domnului dator, şi aceasta înseamnă şi mai mult, înseamnă tot, că tu nu trebuie să trăieşti înăuntru şi în afara ta ca şi omul de pe pământ. Tu ai fost chemat la lucrarea vieţii, la lucrarea sfinţilor, iar sfinţii n-au stat pe pământ fără lucrarea vieţii mereu peste ei. Ei au trăit pe pământ iubind în Domnul, nu în ei, dar tu poţi singur pricepe cum vine aceasta ca să stai în Domnul şi nu în tine? Iată, sfinţii mă ştiu pe mine trâmbiţă a Domnului, şi trec şi ei spre tine, ca să-ţi spună ei cum trebuie să trăiască sfinţii pe pământ. Amin.
– Toate cetele de sfinţi laolaltă ne facem un singur cuvânt, Verginico. Mare dar ne-a dat Domnul în cer acum, la sfârşit de timp, de te-a născut pe pământ şi te-a adus apoi în cer la sfinţi cu lucrul tău de venire a Domnului la oameni pe pământ, şi la sfinţi în cer, căci sfinţii din cer au aşteptat şi ei venirea Domnului, nu numai cei de pe pământ credincioşi şi sfinţi cu iubire. Numai prin credinţă nu poate nimeni să se facă sfânt. Pentru credinţă trebuie apoi iubire, iar noi, aceasta am lucrat pe pământ. Iubirea e putere mare, şi cu ea se biruieşte moartea care vine de la duhul lumii şi de la trup, iar noi această luptă am dat pe pământ, ca să câştigăm în noi sfinţenia, şi apoi darul Duhului Sfânt. Tu însă ai fost aşa de mare pe pământ, de te-a făcut Domnul dar al sfinţilor Lui, şi te-a dat nouă ca să putem veni cu Domnul pe pământ la poporul cel hrănit din cer prin gura ta, fiindcă ai fost trâmbiţa Domnului.
Toţi sfinţii plângem cu lacrimi de bucurie pentru darul venirii noastre cu Domnul la masa Lui din mijlocul lui Israel, cel din români Israel, şi ferice tuturor celor ce ştiu ce înseamnă sămânţa lui Avraam între oameni, că iată, cei ce s-au adus la această masă ca să se alipească Domnului, au crezut ca Avraam că Dumnezeul Sfintei Treimi este Cel ce vine şi grăieşte peste cel credincios, peste Israel, ai cărui părinţi sunt cei credincioşi, Avraam, Isaac şi Iacov.
– O, sfinţi şi scumpi ai Domnului, voi aţi iubit iubirea cea de sus, care este puterea vieţii şi biruinţa morţii. Ştergeţi-vă lacrimile, căci lumea cea nevăzută vă slujeşte vouă ca şi pe pământ când aveaţi priceperea aceasta, şi din care voi aveaţi înţelepciunea vieţii, darul vieţii, paza vieţii şi biruinţa cea pentru ea, căci lumea cea nevăzută s-a împărţit în două după ce omul s-a semeţit asupra lui Dumnezeu, şi apoi au fost două puteri: puterea binelui şi puterea răului, şi iată-le pe acestea cum lucrează pe pământ prin oameni din lumea cea nevăzută şi nepricepută de om. Mai întâi a făcut Dumnezeu nevăzutele şi lumea cea nevăzută, şi apoi a scos la iveală pe cele ce se văd şi pe om, şi nu-l cuprinde pe om acest fior pe care l-au avut şi îl au sfinţii pentru lumea cea nevăzută, care fără odihnă lucrează peste om, şi fără hotar hotărăşte pentru binele şi răul din om, iar Duhul Domnului din cei aleşi de El pentru aceasta, îi încearcă din Dumnezeu pe cei ce stau în duhul lor, în voile lor, în sângele lor zicându-şi că-L cunosc pe Domnul şi că sunt ai Lui prin ceea ce ei spun că fac şi împlinesc. Tot omul se mulţumeşte cu puţin când dă să-şi aşeze viaţa în mâna lui Dumnezeu, în mila lui Dumnezeu, căci omul îşi cunoaşte numai vremea sa, şi pentru ea trăieşte viaţa sa şi nu pentru Dumnezeu, căci ca să trăiască pentru Dumnezeu, omul trebuie să cunoască vremea Domnului, nu vremea sa. Dureros a fost suspinul meu pe pământ, o, sfinţi iubiţi ai vieţii Domnului, căci darul vieţii, cel mai scump dar, este necăutat de om.
O, poporul meu, popor al Domnului, mereu am suspinat de dorul Domnului, de suspinul Lui de la om, căci omul nu-I dă lui Dumnezeu altceva decât suspin, fiindcă el nu voieşte să afle şi să ştie şi să trăiască taina vieţii, care este taina iubirii cereşti. Eu am fost trâmbiţa Lui, Duhul Lui Cel plin de jale de la om, şi ştiu suspinul Lui, şi cu El am suspinat şi suspin după viaţa cea de sus din creştin. Spunea adesea Domnul că în poporul Lui nu vor mai fi decât copii frumoşi, nu vor mai rămâne cei mândri, cei mofturoşi, cei ispititori, cei neascultători, cei neîmplinitori, cei bârfitori, cei certăreţi, cei pretenţioşi pentru ei, cei pizmăreţi, cei cu iubire de sine, care nu stau în Domnul, şi cu durere mare spunea Domnul aceasta. Dar tot El ştie şi măsoară pe poporul Lui, căci lumea cea nevăzută aceasta face, şi Domnul Şi-i cunoaşte pe ai Lui, şi îndelung rabdă pentru ei din pricina celor neîmpliniţi în Domnul, şi îi îndeamnă la răbdare pe cei ce iubesc viaţa cea de sus, pe care Domnul o măsoară din cele ce nu se văd, şi o vesteşte prin cei ce au împărţită lucrare peste om. Cel ce veghează peste multe, acela nu poate avea decât durere, în timp ce mulţi au nemulţumire, aşa cum este între om şi om pe pământ acolo unde nu pătrunde taina iubirii cereşti în om.
O, fiilor împărţitori, e tare greu, e tare dureros să te uiţi la fiecare ce face şi cum este şi ce ştie el să facă, şi tu să ştii ce vrea Hristos şi să nu poţi face nimic pentru Domnul ca să aibă El popor mare şi sfânt, una şi una toţi, căci El iarăşi Se roagă: «Tată, precum Noi suntem una, şi ei să fie una întru Noi».
O, pe cei ce iubesc viaţa cea de sus, eu îi îndemn din Domnul să nu uite cuvântul cel din cer care îi învaţă viaţa, căci între om şi om dacă nu este Dumnezeu, nu este nici omul, iar unde nu este Domnul, e pustiu totul pentru cei din cer care iubesc şi doresc să-şi trăiască viaţa în oameni, căci sfinţii au viaţă multă în cer, şi şi-o doresc în oameni. Dintre cei sfinţi, doresc şi eu viaţă sfântă în poporul meu, iar cel ce stă la învăţat viaţa, acela trebuie mereu învăţat, ca să nu uite şi ca să-i fie ţinută trează viaţa şi puterea ei. Amin.
O, poporul meu şi al Domnului meu! între frate şi frate trebuie să fie Domnul mereu viu, mereu mărturisit, şi numai aşa sunt fraţii fraţi, căci unde nu e şi Domnul nu este nici omul, iar în poporul Domnului sunt şi vor fi numai cei ce iubesc pe Domnul în chip văzut şi mărturisit, ca şi cum Domnul este în trup între cei ce iubesc să trăiască aşa, căci unde este El cu putere, acolo este duhul frăţiei, de la care se naşte duhul iubirii de Dumnezeu între oameni. O, nu e bună îngăduinţa cea pentru neîmplinire, căci nu se văd în creştin împlinirile Domnului, iar această îngăduinţă dăunătoare înfrânează învierea şi înmulţeşte lacrima Domnului şi a sfinţilor Lui, poporul meu.
O, poporul meu, botezul cu Duhul Sfânt e taină dulce şi mângâietoare peste om, dar botezul cu foc e usturător, şi această ştiinţă voiesc eu să trezesc în inima a tot creştinul care a luat din acest izvor şi a crezut că este Domnul. Dar iată, credinţa fără de iubire mare pentru darul vieţii în creştin, nu este roditoare şi nu foloseşte nici Domnului, nici omului, căci scris este că dragostea le poate pe toate, iar fără ea toate cad. între creştin şi creştin trebuie mereu să fie Domnul, căci altfel nu este nici omul în Domnul, fiindcă unde nu e Domnul, e omul, şi omul îşi este sieşi stăpân prin îngâmfare, şi acela nu este, căci nu omul înseamnă viaţa, ci Domnul înseamnă viaţa omului.
Şi acum, Doamne, pune putere de înviere în cuvântul meu, ca să-i fie de viaţă lui Israel, care trebuie mereu strigat, mereu hrănit din cer, iar sfinţii se doresc cu viaţa lor cea sfântă în fiii acestui popor, căci felurite şi dulci daruri ale vieţii au sfinţii, care atât de dulce Te-au iubit şi Te-au mângâiat cu iubirea lor! Numai iubirea mângâie, Doamne, iar pentru calea cu Tine nu-i trebuie numai credinţă omului, ci îi trebuie iubire, căci ea este cea care pe toate le face, aşa cum Tu şi cu sfinţii Tăi acum, cu iubire lucrezi, ca să le faci iarăşi pe toate. Amin, amin, amin.
– O, Verginico, mai întâi de toate câte vor fi, trebuie să facem şi să avem popor ascultător şi supus, căci fără unealtă nu poate nici un meşter să-şi facă lucrarea. Popor cu viaţă mare în el, cu mult Duh Sfânt în el, aceasta trebuie ca să le facem pe toate ca iarăşi să fie peste oameni Dumnezeu. Cu mare greu lucrăm, cu mare răbdare aşteptăm, cu mare dor e Tatăl să-Mi vadă munca agonisită şi adusă spre slava ei, iar Eu sunt încă adânc îndurerat ca şi sfinţii Mei, căci Eu cu ei plâng şi cu ei Mă sprijinesc între om şi Dumnezeu, şi mare taină este taina celor ce nu se văd, dar lucrează până spre arătarea lor cu toată această lucrare pe care omul nu se aşteaptă s-o vadă, şi de aceea omul este nepăsător de Dumnezeu pentru statul lui în el, căci omul numai în el stă, iar în Dumnezeu nu vrea.
O, e tare greu pe pământ fără Dumnezeu, dar omul este îngâmfat şi nu ştie de durere, şi Eu Mă uit neputincios spre cel străin de taina vieţii.
O, poporul Meu, Eu te doresc plin de Duhul Sfânt, ca să pot lucra cu tine. între frate şi frate să fie Dumnezeu, fără de Care nimic nu este din ceea ce se pare a fi. Mai mult decât pe Dumnezeu tu să nu faci altceva pentru tine sau pentru fratele tău sau pentru tot omul rătăcit de viaţă şi de Dumnezeu, Care va rămâne dintre toate.